Menu

Service med färger

Du som jobbar med kundservice på ett eller annat sätt vet att kommunikationen ibland kan haverera. Små problem kan utvecklas till onödiga konflikter. Det går att känna igen i såväl intern som extern support.

Vi har ibland svårt att förstå varandra inom företaget. Vi betraktar ibland varandra som ”idioter” bara för att vi har olika sätt att lösa problem och olika vägar för att nå våra mål. Förmodligen är det fullt naturligt att vi som jobbar med kundservice har ett visst synsätt och jobbar i ett visst tempo. Och förmodligen är det lika naturligt att Säljteamet ser helt annorlunda ut. Det gäller att förstå detta och att kunna se bortom det vi retar oss på och komma ihåg att det finns styrkor (egenskaper) bakom ”det idiotiska beteendet” som jag själv kanske saknar.

Du som jobbar med service mot externa kunder och leverantörer har säkert råkat ut för de mest skiftande bemötanden. Allt från ”rakt på sak” till ”oerhört omständlig” eller ”supertrevlig och energigivande” till ”elak och översittare”. Det går att hantera alla varianter och ändå vara nöjd när samtalet är över!

Genom att göra en personlig beteendestilsanalys (Pussel DISC) får deltagaren en ökad förståelse för sin egen beteendestil, sina styrkor, sina utmaningar samt hur de kan undvika konflikter genom att kommunicera mer effektivt med sina kunder, leverantörer och andra samarbetspartners.

Delar av utbildningens innehåll:

  • Samtliga deltagare gör i förväg en DISC-analys
    • Webbaserat - tar cirka 10 minuter
    • Samtliga deltagare får, på plats, sin personliga rapport

  • Seminarie i korthet (cirka 3-4 timmar)
    • De olika beteendestilarna (färgerna)
    • Färgernas interaktion med varandra
    • Hur använder jag färgerna i mötet med andra

Kontakta oss för mer information >>